05 april, 2006

digi-tv

Jaha, det tillfälliga jobbet är inlämnat och nu sitter jag här igen och försöker känna mig nyttig, men det går inte så värst bra. Den goda nyheten är att vi nu har en digibox och därmed har vi återfått kontakten med moderlandet, dvs vi har finsk tv. Nu har vi hela fyra finska kanaler, inklusive nelonen.
Under de tio första dagarna får vi se alla kanaler gratis och det här betyder att vi just nu har allehanda filmkanaler. Jag försöker utnyttja de tio dagarna till max, men vissa filmer börjar typ klockan sju på morgonen och så desperat är jag inte...
Lite lurad känner man ju sig ändå, för efter allt tjat om digi-tvs fenomenala bildkvalitet kunde vi konstatera att vi nästan hade sämre bildkvalitet digitalt än vanligt. Signalstyrka=0. Så typiskt.

1 kommentar:

maria sa...

Jag är inte alls insatt i det tekniska, men efter vad jag har läst så är det många som upplever samma sak, dvs. att det inte var så mycket bevänt med den fenomenala kvaliteten... Men välkomna tillbaka in i den finländska kultursfären! Lustigt hur man börjar uppskatta vissa saker först när man inte längre har dem ;)