23 maj, 2006

engelska insten revisited

Det var lite konstigt att vara tillbaka, men samtidigt kändes det väldigt bekant. Jag var lite skeptisk redan när jag blev inbjuden till detta avslutande gradu-seminarium, men vad gör man inte för sina vänner. Jag blev riktigt nervös när de blev så exalterade när de såg mig att de sprang och hämtade min gradu också. Jag såg framför mig hur jag stammande försökte minnas vad jag hade undersökt i min gradu. Tack och lov blev det ingen presentation av arbetet. Puh.
Istället brev det pronunciation exercises. Det är tveksamt om det kan anses som att slippa lättare undan.
Jag måste ändå säga att jag var ganska positiv när vi gick hemåt. Men det kanske berodde på bubbelvinet, som aldrig verkade ta slut. Det var i alla fall bra att de ville fira lite, det är man värd när man har skrivit en gradu. Den nya föreläsaren var förresten skrämmande intresserad av min gradu och sånt vet jag inte riktigt hur jag ska hantera. Hur som helst, det var trevligt att vara tillbaka om än bara för en kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt var det, men jag är nog hur som helst skyldig dig en öl som tack för det moraliska stödet :)