08 juni, 2006

fotbolls vm

Snart börjar fotbolls vm. Hurra!

Jag hejar på Italien och England.
Jag hejar på England av den enkla orsaken att jag alltid hejar på england, jag är en s.k. anglofil. Italien hejar jag på av mera personliga skäl, som italienare i släkten och dessutom, let's face it, de är ju lite söta också.

Jag måste dock medge att jag inte är så värst insatt i fotboll just nu. När jag diskuterade fotboll med mamma i våras och försökte föreslå olika spelare och fundera om de måhända ännu var med och spelade i vm fick jag det allmänna svaret: Nej, han har nog inte varit med på länge".

Jaha, jag minns alltså de spelare som var med i vm i USA 1994. Det var det bästa året. Jag var 15 och spelade själv fotboll (hellre än bra kan jag tillägga). Det var trettio grader varmt och matcherna kom alltid mitt i nätterna, vilket nattugglor uppskattar. Det var också det året vi hade fotbollskort. Fantastiskt.

I år är jag alltså inte alls insatt, jag gillar spelare som inte längre spelar, lagen jag hejar på brukar aldrig lyckas, pojkarna gråter och Sverige skryter. Men trots det är jag redo. Jag väntar.

Bring it on!

1 kommentar:

maria sa...

... och vi var ensamma hemma och mitt i natten, efter att det slutat, tog vi rundor runt bostadsområdet och skogen och letade efter vår bortsprungna katt...