21 december, 2005

get me away from here i'm dying - nu mera aktuellt än någonsin tidigare

Nu närmar sig julen med stormsteg, men för oss som sitter och fördriver den nästsista dagen på jobb utan något egentligt att göra känns det som om timmarna kryper fram. Det är som när man var liten och väntade på tomten ungefär. My god.

Igår såg jag världens mest osmakligt pyntade hus (i alla fall i min värld); det var lampor och slangar och tomtar och renar och snögubbar och gud vet vad, som lyste och blinkade. Det var riktigt, riktigt otäckt. Jag tycker visserligen om julbelysning, men något liknande hade jag nog aldrig skådat. Jag borde lägga en bild här kanske. Undrar om de själva tycker att det är stämningsfullt.

By the way, jag såg en hel hop med röda lådor på tredje våningen, undrar om det var våra julklappar! Ta hit! Ta hit! Klappar! Fast det är väl knappast något man vill ha i alla fall…I’ll keep you updated.

Inga kommentarer: