09 december, 2005

my favorite, part 3

Tv-serier

1. Gilmore Girls
Just så där skulle jag vilja att livet var: intressanta (och lite udda) människor, intelligenta kommentarer, referenser till böcker, film och musik, pizza framför tv:n, lampor i träden och en trubadur på gatan. Perfekt.
2. Charmed
Häxor är alltid bra, magiskt så att säga..
3. The OC
Seth är ju bäst! Jag menar, han har ju en ponny.
4. Coupling
Många oförglömliga repliker att citera, min favorit just nu: ”you’re weird, you’re weird you are”. Passar nästan jämt.
5. Beverly Hills, 90210
En klassiker: de visar riktigt gamla avsnitt på tv3 nu igen - man blir så nostalgisk.

4 kommentarer:

maria sa...

Jag gillar Summer bäst, hon är så cool och har också en ponny: Princess Sparkle.

Vart blev förresten My So-Called Life av? Annars är listan helt perfekt...

linda sa...

Hjälp, ja, du har så rätt. My so-called life glömdes ju helt bort. Det är för att det är så himla länge sen jag sett det. Varför kommer det inte på tv? Jag skulle vilja se det där julavsnittet. Men vem ska jag nu peta ut från listan?

Fairy G sa...

Jag har My so called life avsnitten (iaf hälften) inbandade på kassett, dom ligger i nåt hörn hos farsan och skräpar tror jag. Om du är riktigt snäll kanske jag kan ta med kassetten med julavsnittet sen till nyår ;)

linda sa...

Jag har nog dem på video själv där hemma, problemet är snarare att jag inte har någon video här. Men jag kan ju se det under julen. Så jag behöver inte vara snäll...ha!