27 oktober, 2006

Stormy Weather?

Jag har tillbringat den senaste veckan i Österbotten. Det händer inte så mycket och det är lite konstigt att vara hemma när föräldrarna inte ens är här! I går bestämde jag att jag skulle fara till Vasa. Till saken hör att jag verkligen inte gillar att köra bil, speciellt inte ensam. Men mitt intresse för shopping visade sig vara starkare än min rädsla för att köra bil. Och allt gick faktiskt bra. Jag kom hem med en styck Gilmore Girls-box (för att överleva helgen), en svart basictröja och ett par strumpor. Dessutom hittade jag de där roliga resetandborstarna som jag såg reklam för på tv. Det skulle ju ha varit mer praktiskt att hitta dem innan jag for på resa, men i alla fall.

Jag var alltså nöjd, men de andra bilisterna var inte nöjda - de tycker jag kör för sakta. Jag fattar inte varför jag ska känna mig som en liten tant fast jag kör enligt hastighetsbegränsningarna. Det är orättvist. Jag tycker inte om att köra bil. Usch.

Nu sitter jag och väntar på den utlovade stormen, men det verkar som om stormen främst drar fram på de svenska kvällstidningarnas nätupplagor. Visst regnar det lite, men storm? Kanske den kommer ännu...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig gillat att köra bil men nu mer jag kört desto mera har jag börjat gilla det...Så kör, kör, kör, så lovar jag det blir bättre! (Det är ju sådär kognitivt att utsätta sig för det man inte tycker om tills man märker att det inte är så farligt)

Anonym sa...

Kanske det är dags att jag erkänner att jag tjuvläser din blogg :-D Själv har jag inget körkort, en bra ursäkt för att slippa köra i halkan. Ha det bra!

linda sa...

Jenni: Jag läser din också så det går väl jämnt ut då;)

Ibland undrar jag faktiskt varför jag tog körkort men det verkade vettigt då när jag var 18 och bodde på landet...nu skulle jag vilja bo i en så stor stad att man inte alls behöver bil! Fast det blev ju lite fel när jag hamnade i Mariehamn.