09 oktober, 2006

boklistan

När det nu har varit prat om bokbloggar har jag gått tillbaka för att kontrollera hur det egentligen går med min lista över böcker jag skulle läsa det här året. Det är ju faktiskt inte så många månader kvar och jag hade på känn att det var de tjockaste och mest klassiska verken som ännu var olästa. Lite så var det nog:

-tolstoy anna karenina
-faulkner the sound and the fury
-audrey niffenegger the time traveler's wife
-paul auster new york trilogin

Jag antar att jag borde börja på så småningom! Fast nu har jag ju en del andra böcker att läsa också. Nåja, jag hade ju i alla fall läst ganska många på listan (plus en massa andra, t.ex har jag ju inte läst en sujata massey utan alla...)

2 kommentarer:

maria sa...

Men time travellers wife är inte svår, börja med den kanske?

Anonym sa...

håller med maria, den flyter rätt bra att läsa och himla bra!