06 januari, 2006

Pretto-Linda

Mitt nyårslöfte är att läsa mer och att titta mindre på värdelösa tv-serier, som jag inte ens gillar (typ simpsons). Jag tänkte jag skulle bli lite mera beläst och har därför gjort upp en blandad men ändå lämpligt pretentiös läslista.

Here goes:

-paul auster dårskaper i brooklyn
-douglas coupland eleanor rigby
-fredrik strage fans
-selma lagerlöf gösta berlings saga
-kajsa ingemarsson små citroner gula
-tolstoy anna karenina
-neil gaiman stjärnstoft
-faulkner the sound and the fury
-audrey niffenegger the time traveler's wife
-paul auster new york trilogin
-en bok av sujata massey (as recommended by my sister)

Det här borde ju hålla mig sysselsatt en tid. Boktips mottages för fortsättning av listan.

3 kommentarer:

maria sa...

Verkar ju som en mixad och bra lista! Själv håller jag också på med Anna Karenina sen typ sju år tillbaka. Har haft lite paus bara...

Anonym sa...

Har du läst Ian McEwan's Atonement (eller Försoning på svenska)? Kändes lite trevande i början men gillade den verkligen!

linda sa...

Nej, har inte läst den. Har du den? Kanska jag får låna den sen när min lista är slut, alltså någon gång i en avlägsen framtid...