04 januari, 2006

Allt blankt är blott en illusion

Alltså jag trodde knappt mina ögon när jag läste min systers inlägg "inspirerad av systers fina, blanka saker". Hallå? Blanka saker? I think not.Tänk om folk kunde se hur det ser ut här hos oss när vi inte har gäster, eller just har städat för fem minuter sedan. Det är absolut inte blankt. Och inte är det färgkoordinerat heller. Men intressant i alla fall hur lätt det är att skapa en illusion.
Jag tycker, för min del, att det alltid ser perfekt ut hemma hos min syster och att de har så himla mycket fina, nya saker hela tiden. De möblerar och bygger och fixar mest hela tiden.

Jag sänder härmed också en medlidande tanke till systers sambo, vars saker totaldissas på bloggen och som dessutom glömde sina mor annas saltgurkor hos oss!

2 kommentarer:

maria sa...

För att förtydliga: jag är för tillfället inte så förtjust i mina egna saker heller. Men beträffande dem så inser jag att jag bara har mig själv att skylla och de kan jag hiva ut, måla om eller trycka in i skrubben så mycket jag orkar. Det var inte min mening att dissa N:s saker, mer en reflektion över mitt eget småhysteriska förhållningssätt till möbler.

Anonym sa...

Neej!! Jag visste det var något fel när vi för en gångs skull kom hem utan någon svensk mat.