25 mars, 2006

åbo tur och retur

Det har varit en ovanligt händelserik vecka för oss. Först hade vi besök vilket alltid betyder att man blir mer aktiv, för man vill ju inte att folk ska tro att man bara sitter och glor på tv (vilket man i själva verket gör...). På söndag fick jag fara med till åbo eftersom alla andra skulle dit. Det var skönt att komma till åbo, för om min syster börjar andas lättare när hon kommer till sverige börjar jag andas lättare när jag kommer tillbaka till åbo. Tre hela dagar fick jag gå på stan och låtsas att jag fortfarande bor i åbo.
Rent ekonomiskt var det kanske inte en bra idé att gå på stan så många dagar. Jag blev nästan manisk med mitt shoppande. Det är sånt man bara upplever om man bor på ett ställe där shoppingen suger och urvalet är så som man kan tänka sig att det var i det forna sovjetunionen. Man skulle till exempel kunna tjäna stora pengar på att öppna en strumpbutik här på holmen. Det verkar vara bristvara nummer 1. Hur som helst återvände vi till holmen sent på onsdag med bilen full av påsar och jag har inte mindre än fem par nya strumpor.
Och på båten fick jag äntligen se walk the line, så nu känner jag att jag igen är en del av populärkulturen. Hur patetiskt är det inte att de visar nyare och bättre filmer på båten än här i stan? Så nu går jag mest och sjunger time's a wastin'...den fastnade liksom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du,

Jag var själv i Åbo för en tag sen och tyckte också att man andas friare där. Visste inte att jag inte gjorde det på andra ställen, men där var det ljuvligt. Kanske är det shoppingen som gör det eller ån, eller alla småbrudar som spända trippar omkring och försöker vara perfekta så att man själv märker att man nuförtiden vet att man kan vara precis som man är. Eller snarare vad man än gör åt det så blir det knappast bättre.:)