01 mars, 2006

böcker!

I dag fick jag veta att jag har fått ett översättningsjobb! Äntligen något att göra och lite lön i sikte. Jag hade ärenden i stan och naturligtvis var jag så nöjd över mitt nyfunna jobba att jag tyckte jag kunde unna mig lite shopping. Det blev böcker, tre stycken till och med. Först hittade jag Elin Lindqvist senaste bok i pocket, och den ville jag ju ha. Sedan hade de 50% på reapriset på en annan bokhandel, vilket gjorde att jag kom mig för att satsa på några klassiker: Hesse och Sartre. Först när det är 50% på reaböckerna tycker jag de känns billiga. Nu är jag ganska nöjd med den här dagen och imorgon kommer Lisa på besök och i helgen far vi troligtvis till Sverige. Nice. Synd bara att det inte blev någon hemfärd, men det får bli en annan gång...

Nu behöver jag bara nya hyllorna till bokhyllan så jag kan rada upp mina böcker fint.

2 kommentarer:

Fairy G sa...

Grattis till jobbet! Var?

linda sa...

Det är bara en katalog som ska översättas, så jag gör det hemma. Samma arbetsgivare som tidigare...