24 februari, 2006

back in school

På tal om evig skolgång. Jag har återkommande drömmar om att jag fortfarande går i skolan eller att jag måste gå om kurser i gymnasiet fast jag har en universitetsexamen. Jag diskuterade det med Rasmus och det visade sig att han också drömmer att han går i skolan. Det tycks vara vanligt.
Mina skoldrömmar är alltid (nästan) ångestfyllda. Jag har alltid glömt något, oftast har jag glömt att göra läxorna i finska eller så har jag glömt mina gymppakläder hemma. I den senaste drömmen visste jag inte vilka böcker jag skulle ta med mig till skolan. Men det värsta är nog att drömma att man sitter i klassrummet och har glömt att översätta finskameningar och veta att de ska gås igenom radvis. Usch.

Hur ska man tolka de här drömmarna? Och varför blir jag nervös över att jag har glömt gymppakläderna hemma. Då skulle jag ju slippa gymppan. Jag fattar ingenting. Jag tror att jag har sett för mycket gilmore girls nu igen och att det är det som gör att jag drömmer om skolan igen.

Inga kommentarer: