19 februari, 2006

os-träsket

Jag visste att det skulle bli så här. Därför tänkte jag att jag inte alls skulle börja se på os, så att jag inte skulle fastna. Jag känner till mina svagheter. Men det var puckelpisten, med det tuffa engelska namnet moguls, som drog in mig i os-träsket. Vilken cool sport. Och kul att se på. Finland fick ju medalj dessutom.
Nu är jag alltså fast och sitter och ser på allt möjligt: ishockey, curling, backhoppning, snowboard, vad som nu råkar vara på tv. Nåja, jag har ju faktiskt inte så mycket att göra så jag antar att det inte är så farligt. Jag är ju egentligen inte så intresserad av sport, men det verkar finnas där gömt någonstans och när man ger efter lite så kommer allt bubblande och man förvandlas till en sportfantast. Lite skrämmande, faktiskt.

Nu funderar jag om curling kanske skulle vara min sport. Det ser ju ganska kul ut? Undrar hur man börjar curla?

Inga kommentarer: