07 februari, 2006

Jag vill köpa musik

Igår släpptes nya belle & sebastian-skivan och jag tänkte att det kanske var lite väl optimistiskt att tro att den skulle finnas här redan första dagen. Alltså väntade jag snällt en dag och traskade iväg till den lokala skivhandlaren i dag i stället. Men tror ni den fanns? Nej, naturligtvis inte, vilket också gör det här inlägget mera logiskt.
Man är ju liksom van att kunna köpa nya skivor då de kommer ut. Speciellt om man råkar bo nära ett anttila, där man i princip alltid kan få skivor några dagar före de officiellt släpps. Så funkar det inte här. Undrar hur jag ska göra nu, för om det är någon skiva jag vill köpa så är det ju en ny belle & sebastian. Kanske jag borde beställa från england. Suck, att allt kan vara komplicerat. Det här uppmuntrar mig att genomföra olagliga handlingar.
Nåja, vi får se hur det går. Kanske det kommer skivförsändelser hit till holmen till helgen, då brukar vi ju få bröd i alla fall...

Inga kommentarer: