13 oktober, 2005

paket! kalas!

Äntligen kom vårt amazon-paket, med skivor direkt från england. Najs. Jag fick min nya Help!-cd med låtar av radiohead, the magic numbers, the coral, bloc party, babyshambles m.fl. Verkar mycket lovande. Lite besviken blev jag ju när jag märkte att belle & sebastians bidrag inte fanns på skivan utan bara som download. Life is hard. Ännu värre är det att det faktiskt är tio år sedan den förra Help-skivan kom (suede, oasis, radiohead, the stone roses, manics...). Det känns ju som igår, fast å andra sidan när man börjar tänka på det... jag minns att det inte fanns någon låtlista på den cd:n. Handlingkraftig som jag var gjorde jag research i mina bästa engelska musiktidningar (läs: select) och sammanställde en egen låtlista som jag sedan prydligt skrev ner på vår el-skrivmaskin (jodå, det ska göras med ordning eller inte alls). Hm, undrar när jag senast skrev på en el-skrivmaskin? Eller när jag senast bläddrade i tidningar för att hitta låttitlar? Allt finns ju behändigt på nätet nuförtiden - bara att printa ut. Dagens ungdomar har det så lätt. Och då ska jag inte ens gå in på proceduren som ligger bakom ett perfekt blandband. Det får bli en annan dag.

Inga kommentarer: