21 oktober, 2005

penna efterlyses

Idag har jag äntligen fått ett eget bord. Nu har jag egen telefon, stiftapparat och eget suddgummi. Men min bästa skriva-tent-penna har försvunnit! Någon har stulit den. Vem vill ha en gammal blyertspenna? Jag hade den igår, så brottet måste ha skett i natt. Det måste ha varit han som kom tillbaka till sin plats. Hur ska det nu gå om jag måste skriva tent? Det var ju min lyckopenna. Man ska inte ha egna saker på jobbet. Kanske jag borde ta något härifrån istället, så det jämnar ut sig. Ganska fina stiftapparater det här…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har jobbat på mitt jobb i flera år redan och jag har ännu inte fått något eget sudd, så på sätt och vis kan du se dig som ganska priviligierad, kanske? Fast i.of.s. så uppkommer suddbehovet också ganska sällan. En orsak till det kan vara att jag mest använder bläck, för det är liksom ingen idé med blyerts utan suddtillgång. Vicious circle...

linda sa...

Det är ett gult rabbit. Riktigt lyxigt nog."High Quality" står det.

Anonym sa...

En mig närstående person låter hälsa att gula bunnysar är det konstigaste hon nånsin hört...