08 maj, 2006

dagens låt

Jag har tittat mycket på den gamla tv-serie-klassikern "this life" (ny dvd-box!) och i ett av avsnitten spelades en låt som jag visste att vi lyssnade på, på den tiden, men jag kunde inte komma på varken vad låten eller bandet hette. Jag visste av någon konstig anledning att de var från Irland. Jag kunde ju inte heller fråga R. eftersom han inte direkt är så insatt i nittiotalets brittiska (och irländska, i det här fallet) musikhistoria. Det höll på att göra mig galen, jag rewindade, nynnade och försökte minnas refrängen. Jag skulle just börja ringa den allvetande systern (hon borde ju ha skivan) och fråga, när R. i alla fall räddade situationen med sitt googlande. Tadaa, dagens låt är:

We don't need nobody else med Whipping Boy!

1 kommentar:

maria sa...

...they built portholes for Bono, so he could gaze
Out across the bay and sing about mountains
Maybe.

Ah, soundtrack från den ljuvliga indiepopslondonresan! Jag ska söka upp den genast när jag kommer hem, tack för tipset.