11 maj, 2006

inte min dag i dag

My god. Man skulle ha kunnat tro att det skulle ha blivit en bra dag i dag. Det började med att jag fick min lön. Äntligen. Naturligtvis var det lite fel här och där. Ibland känns det verkligen som om ingen kan göra någonting rätt. Man borde göra allt själv för alla andra är inkompetenta. Jag hoppas nu i alla fall att det där pappret jag fick ska duga åt de som bestämmer om jag får pengar eller inte. Vad gör de med alla papper där undrar jag? Jag vet ändå att de ringer i morgon och säger att jag måste skaffa ett nytt papper. Morr.
Sen satt jag i lugn och ro på balkongen och planterade mina små risplantor, när det plötsligt börjar droppa stora näsblodsdroppar på golvet. Min stackars näsa har helt gett upp. Jag kan inte ens minnas när jag skulle ha haft näsblod sist. Nu sitter jag här med fina papperstoppor i näsan och känner mig allmänt useless. Kan det inte regna - NU!

Inga kommentarer: