30 maj, 2006

mitt äventyr

Förra veckan var jag på resa. Jag började mitt äventyr i Åbo. Jag är alltid lika nöjd när jag är tillbaka i min gamla hemstad. Materialistisk som jag är spenderade jag dagarna med att shoppa. Efter tre dagar hade till och med jag fått nog av shoppandet. Fast till mitt försvar måste jag ju säga att jag ju faktiskt också var på det där seminariet på insten.
På onsdag åkte vi upp till Oravais för några dagars arbetsläger på villan. Hemma var allt sig likt, ett hus hade blivit rivet och abc bygger ut annars var det som vanligt: "nothing changes but the seasons".
Det var däremot en annorlunda vistelse på så sätt att man skulle arbeta från morgon till kväll. Så brukar det inte vara hemma hos oss. Det brukar vara turer till stan (=Vasa), god mat, vin och kanske en film, men manual labour - sällan. Nu målade jag , rev golv, slipade en pall och sågade ved. Det var verkligen annorlunda. Jag blev alldeles slut i hela kroppen och det kändes nästan skönt när jag på söndag blev befriad från sysslorna.
Helgens lärdom är att jag inte är lämpad för att fiska med nät. Sprättande fiskar är otäckt. Det jag är mest stolt över är min vedhop, see below.

Inga kommentarer: