16 augusti, 2006

girls & boys

Jag antar att vi har kommit till den åldern nu. Den här hösten ska jag på två bröllop och det är ju roligt förstås. Men jag har svårt att liksom förstå det här. När jag träffade mina kompisar från gymnasietiden nu i sommar diskuterades det bara vem som hade förlovat sig, gift sig, fått barn, fått flera barn, köpt hus m.m. Hallå? Jag hänger inte med i utvecklingen riktigt. Jag kan inte vänja mig vid att folk jag känner får barn eller att alla de där killarna vi spanade på när vi var 15+ nu går med barnvagnar (jag hade flera encounters på konstens natt...). Jag fattar helt enkelt inte situationen. Men jag antar att det bara är att svälja och inse att det är så det är. Jag antar att jag har levt i en skyddad värld; jag bor så långt från mina old friends att all information liksom regnar över mig samtidigt, när jag råkar befinna mig i de gamla hemtrakterna.

Det ska i alla fall bli spännande att gå på bröllop. Jag har t.o.m. en klänning. Det trodde ni inte om mig, va?

Inga kommentarer: