22 augusti, 2006

Jag och finkläder

Jag är inte alls van att gå på fina tillställningar. Som regel brukar jag inte gå på ställen och fester som kräver något finare än ett par hyfsat rena jeans. Det är helt utmattande att fixa en fest utstyrsel. Det är alltid något man inte har och något som inte matchar.
Till saken hör att jag inte ens tycker om att ha finkläder på mig. Redan som barn kände jag aversion mot spetsblusar och liknade. Nu tycker jag att jag har blivit lite mognare (kanske på tiden, kan man ju tycka) och mer intresserad av att ha lite finare kläder i min garderob, men det är ju så jobbigt. Efter att ha skaffat klänning, skor och väska tror man ju att det ska räcka, men nej. Nu har jag ingen fin jacka. Jag vill ha en fin jacka. Undrar var man köper det här i Mariehamn innan fredag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Dottern (9 år) avskyr då jag klär henne i finkläder (blus och kjol). Men jag gör det ändå vid finare tillfällen. Hon måste lära sig acceptera det.