06 september, 2006

back to basics

Jag började den här bloggen för att gnälla över hur jobbigt det är att bo på Åland. Nu har holmen lyckats reta upp mig igen och det har gett mig ny blogginspiration.

Jag har försökt köpa en ny telefon sedan i lördags, men det lyckas inte. Man skulle kunna tro att det är enkelt att köpa en telefon. Man tar sin plånbok, går in i butiken, pekar det på det man ska ha, betalar och går hem. Så gör man inte på Åland. I lördags tog det stopp redan vid det där med att gå in i butiken, alla telefonbutiker hade nämligen stängt på lördagar (!?!). Sånt förstår jag inte. Jag har blivit uppfostrad så att man just på lördagar far in till stan och handlar. Nåja, tydligen inte här. I måndags meddelade den utsände telefonspionen att telefonen jag ville ha inte fanns i lager, men att den nog var beställd (säkert) och skulle anlända på onsdag. I dag är det onsdag och jag cyklade snällt in till stan. Naturligtvis hade telefonerna inte kommit. De ligger nog på posten, sa de... på två olika butiker! Men i morgon kanske. Suck.

Andra problem på sistone: jag vill ha en engelsk bok - men den finns inte, jag vill ha en gammal death cab-skiva - men den finns inte, jag vill beställa de här sakerna på nätet - men jag får inte eftersom man inte levererar till Åland, alternativt det blir så dyrt att jag måste tulla in de förbenade varorna. Argh.

2 kommentarer:

maria sa...

Hihi, det är verkligen få ämnen som tycks inspirera dig så... Kan vi köpa/beställa något för din räkning?

Anonym sa...

Oj jisses vad dom ska kråta till allt där borta!