08 september, 2006

sångtexter, regn, telefon och kool thing

Tänk om jag skulle ha vetat det här när jag var yngre och satt och skrev av sångtexter på elskrivmaskinen (ja, kära barn, när tant Lindas var ung hade vi skrivmaskiner). Jag skulle aldrig ha kunnat föreställa något liknande. Vi har nu en funktion på vår dator som gör att varje gång man spelar en låt så ploppar texten till låten upp i en liten ruta. Det är ju helt underbart. Livet har blivit så enkelt.

Det är höststorm här. Regn och rusk. Knappast idealt väder för morgondagens evenemang. Men jag har lydigt plockat fram en keps (ja, keps är obligatoriskt) och försöker nu att vara en snäll flicka.

Jag kan dessutom meddela att efter en veckas kamp är jag nu stolt ägare till en ny telefon. Fast jag har inte sett den ännu...

Dagens låt (att städa till): Kool Thing med Sonic Youth

Inga kommentarer: