01 juni, 2006

en gång var jag på bio två gånger

Min syster skrev för någon dag sedan om hur hon köpte två par skor, well, det är väl ingenting. I går var jag på bio två gånger - jag bara gick ut och sedan in igen. Det har nog aldrig hänt förut. Det började med att det faktiskt gick två filmer här som jag ville se. Rasmus ville se den ena och jag ville hellre se den andra. Men vem har sagt att man inte ska få se två filmer samma kväll om man vill? Ingen. Inte som jag har hört i alla fall.
Först såg vi Da Vinci-koden. Jag hade inga som helst förväntningar på filmen eftersom jag har läst att det inte ska vara någon höjdare. Jag tyckte bara den var tråkig och jag antar att det kan bero på att jag har läst boken och visste vad som skulle hända, men det kan inte bara har varit det. Var inte allt lite utdraget? Det mest komiska som hände i filmen var, enligt mig, när de stod i Louvren och Audrey Tautou utbrister något i stil med: men Mona-Lisa finns ju här! Duh.
Den andra filmen var Brokeback Mountain, som jag har ville se redan när den hade premiär (i höstas eller när nu det var?). Det är inte lätt att bo i småstaden (och dessutom på en ö!). Anyhow, den var mycket bättre än film nummer 1. Jag satt inte och väntade på att den skulle ta slut och det är ju alltid ett bra tecken. Det var kanske tur att jag såg båda, på så sätt behövde jag inte fara hem besviken, bara lite stel i lederna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

imponerande att orka se två filmer på rad i den biosalongen och bara lite stel i lederna, har ju inte världens bekvämaste stolar där:) Brokeback vill jag också se, men hinner nog inte se den på bion denna gång.

linda sa...

Den gick ju sista dagen i går fast det stod i annonsen att den skulle gå ännu i dag. Därför blev det lite bråttom för mig...