27 juni, 2006

Vi ska fara till Borgå...

...och köpa jesus-knappar eller en kort resumé av midsommarhelgen:

Vi firade midsommarafton i snålblåsten vid den nyrenoverade villan i Oravais. Jag hade riktigt roligt, men det känns som om skämten, såsom det om jesus-knapparna, är väldigt insider så jag vet inte om jag ska tråka ut mina läsare med det. Annars var det väl ganska traditionellt med mat ute fast man höll på att frysa ihjäl. Jag gick t.o.m. i bastun, fast det blev väl varmt när termometern visade över 45 grader. Jag är nog inte en riktig finländare. Termometern i vattnet däremot visade 18 grader och det tyckte jag igen kändes kallt. Man kan kalla mig en riktig fegis, om man nu vill vara elak. Det enda som oroar mig ang. fredagkväll är vidokameran som figurerade i bakgrunden. Jag har en känsla av att jag inte har sett det sista av jesus-knapparna...

På lördagen var vi i Maxmo, men jag har inga kommentarer till den dagen. På söndag var vi till Mylly och handlade på Prisma, a rare treat när man bor på Åland. Det var det.

På söndag blir det Robbie Williams på Ullevi!

Inga kommentarer: