28 november, 2005

bor jag i Finland?

Det är alltid något nytt som förvånar mig här i det lilla öriket. Tänk att det ibland känns som att bo i ett helt annat land. Nästa vecka är det Finlands självständighetsdag och då brukar butikerna så där traditionellt vara stängda. Men här är det tydligen inte så? Jag såg butiker som gjorde reklam för att de hade öppet på tisdag. Det tycker jag är lite konstigt. Jag är väl inte sådär himla nationalistisk, men nog tycker jag att butikerna kunde vara stänga den 6:e december. Jag tycker att de kan ha öppet lite längre på kvällarna istället, så folk hinner gå på stan efter jobbet.

Med anledning av den inkommande självständighetsdagen väntar jag med spänning på flagginsändarna i de lokala tidningarna. Det finns säkert någon som irriterar sig på någon finsk flagga någonstans. Synd att jag inte har någon flagga, då kunde jag ha satt upp den på balkongen - bara för att retas. Hihi.

Inga kommentarer: