15 november, 2005

snart är det jul...

Jag köpte säsongens första glögg i dag, men jag har ännu inte smakat. Jag försöker bygga upp en känsla av att det snart är jul. Det är ju faktiskt bara en och en halv vecka till lilla jul. Men hur ska det lyckas när det är tio grader varmt ute konstant? På jul ska det ju vara kallt och snö! Snart börjar jag nog spela julmusik och julpyssla. Kanske det skulle hjälpa lite i alla fall.

Julen är min favorithögtid men på ett lite otäckt sätt kommer också ångesthelg nr 1 krypande strax efter. Jag pratar förstås om nyårsafton! Finns det något mer ångestladdat än en helg då alla MÅSTE ha roligt? Det brukar bli ganska stillsamt för min del (= loser?). Men vem vet kanske det bli världens partaj på Åland det här året? Who knows, who knows...

Jag ska koncentrera mig på julen i första hand. Fram med pysselmaterialet!

Glögg, anyone?

Inga kommentarer: