01 november, 2005

på besök i stora världen

Jag blir alltid så glad när jag får fara från den här lilla holmen. Det känns så mycket bättre i själen när man är på fasta landet, inte lika instängt. I stora världen finns det folk och butiker överallt. Butikerna är till och med öppna. Man kan köpa saker! Fast samtidigt blir jag alltid nervös och stressad över att tiden går för fort; jag hinner aldrig med allt jag skulle vilja göra. Sen sitter jag där på den där förbenade båten igen (fast i lördags köpte Rasmus en blinkande drink till mig och då blev jag glad - Flash Gordon hette den). Den här helgens shoppingtur var mycket lyckad - jag shoppade tills pengarna tog slut (nästan). Det fanns så mycket roliga saker på Söder. Sen träffade jag en gammal klasskompis från Oravais på Åhlens. Det var ju lite lustigt.

Inga kommentarer: