08 november, 2005

älskade studiestad

Som tur är får jag fara "hem" till åbo i helgen. Det känns fortfarande som om det är mera hem än mariehamn. Det blir some serious shopping på lördag. Jag gillar att shoppa i åbo. Visst är det bättre shopping i Stockholm men det blir lite väl överväldigande ibland. Åbo känns så där hemtrevligt och bekant (och det var väl konstigt med tanke på antalet timmar man spenderat i hansa under de senaste åren...tralalaa). Jag räknar med att min trogna coffee friend Hannis joinar mig på arnolds. Hannis?
Sen på kvällen har min syster party. Jee. Det är så sällan jag blir bjuden på fest. Jag ser verkligen fram emot det. Men först måste jag hitta nya partykläder så jag har nåt att ta på mej. Det är här shoppingen kommer in i bilden. Jag behöver ett par svart byxor och en snygg kjol, kanske... Jag undrar om det var så att man skulle ha tiara också? Eller var det månne endast för födelsedagsbarnet?

Undrar om man kan fara till mylly på söndag. Eller på bio kanske? Jag blir riktigt upprymd när jag tänker på alla möjligheter som storstaden erbjuder!

Inga kommentarer: